نیجریه رتبه سوم جهان در ختنه زنان دارد

یونیسف صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرده است ، هنوز ۲۰ میلیون زنان ختنه شده در نیحریه وجود دارد و نیجریه  از این حیث ، سومین کشور جهان است . این سازمان جهانی در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی تحمل صفر برای ختنه زنان ، نسبت به افزایش موارد ختنه زنان در نیجریه، به ویژه در سنین تا ۱۴ سال، هشدار داد. به گفته یونیسف نرخ رشد ختنه زنان از ۱۶.۹ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۱۹.۲ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. این درحالی است که شیوع ختنه زنان در نیجریه در بین زنان ۱۵ تا ۴۹ ساله از ۲۵ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۲۰ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است.

یونیسف ضمن اشاره به تفاوت این عمل در سراسر نیجریه ، خاطرنشان کرد که بالاترین درصد شیوع ۶۲ درصد در ایالت ایمو و کمترین آن یک درصد در ایالت آداماوا و گومبه بوده است. شیوع ختنه زنان در جنوب شرقی ۳۵ درصد و جنوب غربی ۳۰ درصد و در شمال شرق ۶ درصد گزارش شده است.

توضیح :

با توجه به توزیع پراکندگی این پدیده اجتماعی در کشور نیجریه و تحلیل داده ها، نشان می دهد که بستر توسعه این پدیده اجتماعی بیشتر در ایالات غیرمسلمان نشین فراهم بوده و ایالت های مسلمانان نشین به جهت اجرای تعالیم اسلامی در حوزه فردی و اجتماعی خود، کمترین درصد توزیع فراوانی را به خود اختصاص داده است . 

https://www.vanguardngr.com/۲۰۲۲/۰۲/female-genital-mutilation-nigeria-ranks-۳rd-highest-globally-unicef

کد خبر 11292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =